تیم اقتصادی دولت یازدهم سراسر تناقض بود/حضور کرباسیان در گمرک دستاوردی نداشت
خبری تفریحی
اخبار ایران و جهان,اخبار ورزشی,اخبار سیاسی
درباره وبلاگ


به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان

تیم اقتصادی دولت یازدهم سراسر تناقض بود/حضور کرباسیان در گمرک دستاوردی نداشت

  • تیم اقتصادی دولت یازدهم سراسر تناقض بود/حضور کرباسیان در گمرک دستاوردی نداشت

    یک کارشناس مسائل اقتصادی معرفی «مسعودکرباسیان» به عنوان وزیر اقتصاد را با توجه به عدم کاهش قاچاق کالا در گمرک کشور و اصلاح نظام بانکی اقدامی منطقی ندانست.

    عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی و اقتصاددان،در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در خصوص هماهنگی بین اعضای اقتصادی دولت اعم از وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، وزیر صنعت و معدن گفت: به طور کلی اگر بخواهم تعبیری مختصر از تیم اقتصادی دولت یازدهم داشته باشم باید بگویم آن‌ها یک دولت ناهماهنگ و متناقض بوده اند.

    وی ادامه داد: این دولت از یک سواعلام می‌کند قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل داده ایم و از سوی دیگر سالانه ۸۲ هزار کالا را با تعرفه پایین وارد می‌کند، یعنی گشایش واردات در کشور که ارمغان بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

    شیخی با اشاره به اینکه ادامه این روال اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد وابسته خواهد برد، گفت: از سوی دیگر هیچ ثباتی در بازار پولی دیده نمی‌شود و متاسفانه مردان اقتصادی این کشور نمی‌دانند راه حل بحران‌های پولی در دل بخش حقیقی یافت می‌شود نه بخش مجازی. 

    این کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از اینکه دولت برنامه‌ای برای اصلاح نظام بانکداری ندارد گفت: از طرف دیگر در بخش بهداشت شاهد احداث روز افزون بیمارستان‌ها هستیم این در حالی است که دولت مردم را با غذاهای وارداتی و محصولات تراریخته دچار بیماری‌های سخت می‌کند و از طرف دیگر برای آن‌ها بیمارستان می‌سازند.

    وی با بیان اینکه دولت یازدهم نه تدبیری در پی داشت و نه امیدی گفت: تنها شاخص مورد نظر دولتی‌ها، کاهش نرخ تورم بود که دوباره بالا کشیده است.

    شیخی در خصوص معرفی مسعود کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد که عنوان کرده است تجربه‌ای در خصوص اقتصاد کلان ندارد نیز گفت: معرفی وی کار بسیار غلطی است، چون کسی مناسب تصدی پست وزارت اقتصاد است که معتقد به اقتصاد اسلامی باشد، اما کرباسیان یک آدم عملگرا است که مثلا به درد شهرداری می‌خورد. 

    این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب کرباسیان به عنوان گزینه وزارت اقتصادمنطقی نیست چون وی ،در سال هایی که  به عنوان رئیس گمرک فعالیت می‌کرد ،خروجی چشمگیری نداشت و شاهد کاهش قاچاق و اصلاح نظام گمرکی هم نبودیم. یعنی قاچاق کالا همچنان ادامه دارد و تغییر یا بهبودی در شرایط کلی یا ضمنی آن دیده نمی‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: